משלוח חינם בכל רכישה מעל 250 שח

לא נמצאו מוצרים בסל.
אז יצאתם לדווש בכביש, או בשטח והופ, תקר בצמיג. במקום להמתין לחילוץ - כך תחליפו את פנימית הצמיג בעצמכם ב-10 שלבים פשוטים
עשו זאת בעצמכם: כך תחליפו פנימית בצמיג האופניים
אז יצאתם לדווש בכביש, או בשטח והופ, תקר בצמיג. במקום להמתין לחילוץ – כך תחליפו את פנימית הצמיג בעצמכם ב-10 שלבים פשוטים. מאת: גבע ברעם – מנהל סדנת האופניים בספיד אופן
2016

רוכבים רבים חוששים מהחלפה עצמאית של פנימית בצמיג אופנים ומנסים להימנע מכך. אך האם מדובר בפעולה סבוכה במיוחד? לא בהכרח. לפניכם מדריך מפורט ופשוט להחלפה מהירה ונכונה של פנימית הצמיג. עשו זאת בעצמכם.זה אמנם נכון שהחלפת פנימית הצמיג בסדנת אופנים, אינה יקרה. למעשה, מחיר ההחלפה ינוע בדרך כלל בין 5 ל-10 שקלים לגלגל. עם זאת, סדנת האופניים הקרובה לא תמיד זמינה מבחינת מיקום או זמן, במיוחד כשמדובר ברכיבת סוף שבוע. וחוץ מזה, רק הסיפוק, שווה את זה.ההסבר הבא מתייחס לגלגל V-BRAKE  אבל מיועד גם ל-DISC.

שלב 1: הכינו את הכלים

אז לפני הכל, כדי להחליף פנימית בצמיג, יש צורך במספר כלים:

כדי להחליף פנימית בצמיג, יש צורך במספר כלים

בתמונה (מימין לשמאל):

1.כפות חליצה

2.פנימית

3.משאבה

עם אביזרים אלו ההחלפה אינה מסובכת ובהחלט ניתנת לביצוע בבית. כמו כן, אנו ממליצים להשתמש רק בפנימיות עם חומר נגד פנצ'רים (ג'יפה). בשוק קיימות מספר חברות מובילות (JOE,   CST,KENDA) אשר כולם יעשו את העבודה. בנוסף, כדאי לוודא שאתם משתמשים בפנימית הנכונה לקוטר הגלגל, במקרה חירום ניתן להשתמש גם בפנימית 26 לגלגלי 27.5 ו-29 (ניסינו, וזה נכנס ללא בעיה).

שלב 2: פרקו את הגלגל

איך עושים את זה? בשלבים הבאים:

ראשית, פתחו את הברקס – ראו תמונה (לא רלוונטי לבעלי גלגל דיסק).

*בגלגל דיסק – אין ללחוץ על ידית הברקס מחשש לנעילת בוכנות הברקס.

שחררו את ה – quick releases (שימו לב שאתם לא מוציאים את האום החוצה).

עצה של מקצוען: טפיחה קטנה על הגלגל מלמעלה תעזור לו לצאת.

*במידה ומדובר בגלגל אחורי, יש להעביר להילוך הקטן ביותר (ראו תמונה) ולבצע את שלב א + ב.

שחרור הברקס
ראשית, פתחו את הברקס
quick release
שחררו את ה – quick releases

שלב 3: הפרידו את הצמיג מהחישוק באמצעות הכף

לאחר שהורדתם את הגלגל, הגיע הזמן להיעזר בשתי הכפות. תמיד היעזרו בכפות ולא במברגים או בכלים מתכתיים, אשר עלולים לגרום לעיקום החישוק.

את הכף הראשונה הכניסו לתוך הצמיג (ראו תמונה) וכך גם כן את הכף השנייה – במרווח של 5 ס"מ מהכף הראשונה. החזיקו את הכפות זו לצד זו והזיזו אותן לאורך היקף הצמיג לשם הוצאתו.

החזיקו את הכפות זו לצד זו והזיזו אותן לאורך היקף הצמיג לשם הוצאתו.
החזיקו את הכפות זו לצד זו והזיזו אותן לאורך היקף הצמיג לשם הוצאתו.

*לאחר שדפנות הצמיג יצאו, אין צורך להוציא את הצמיג לגמרי, אלא רק צד אחד.

שלב 5: הוציאו את הפנימית וודאו תקינותה

הוציאו את הפנימית ובצעו בדיקה ויזואלית לתוך הצמיג כדי לוודא היעדר מסמר או זכוכית הנראים לעין. עברו עם היד לאורך החלק הפנימי של הצמיג וודאו שאין קוצים בפנים (היזהרו לא להיפצע). במידה ומצאתם, יש להוציא אותם.

הוציאו את הפנימית ובצעו בדיקה ויזואלית לתוך הצמיג
עברו עם היד לאורך החלק הפנימי של הצמיג וודאו שאין קוצים בפנים

שלב 6: הכניסו את הפנימית החדשה

לאחר הבדיקה, מלאו את הפנימית במעט אוויר- דבר אשר יקל על ההכנסה וסידור הפנימית בתוך הצמיג. התחילו קודם בהכנסת הוונטיל פנימה ורק לאחר מכן את שאר הפנימית.

התחילו קודם בהכנסת הוונטיל פנימה ורק לאחר מכן את שאר הפנימית.
התחילו קודם בהכנסת הוונטיל פנימה ורק לאחר מכן את שאר הפנימית.

שלב 7: החזירו את הצמיג למקומו

לאחר הכנסת הפנימית החדשה, החלו להשיב את דפנות הצמיג פנימה. מתחילים בקרבת הוונטיל ומתרחקים ובאמצעות שתי הידיים דוחפים את הדפנות לבפנים. בהשבת בצמיג מומלץ דווקא שלא להשתמש בכפות, מחשש שזה יגרום ל"צביטת" הפנימית (במידה ולא מתעורר קושי בהכנסת הצמיג).

בהשבת בצמיג מומלץ דווקא שלא להשתמש בכפות, מחשש שזה יגרום ל"צביטת" הפנימית
בהשבת בצמיג מומלץ דווקא שלא להשתמש בכפות, מחשש שזה יגרום ל"צביטת" הפנימית

שלב 8: ממלאים אוויר

לאחר שהצמיג במקומו, ממלאים אויר (בין 35 ל-40 PSI). חשוב מאוד לשים לב שבמהלך הניפוח הפנימית לא "בורחת" מדפנות הצמיג.

לאחר שהצמיג במקומו, ממלאים אויר (בין 35 ל-40 PSI)
לאחר שהצמיג במקומו, ממלאים אויר (בין 35 ל-40 PSI)

לאחר מילוי האוויר, יש להרים את הגלגל ולסובב אותו באוויר (ראו תמונה) חשוב לוודא שהצמיג ממוקם במקומו כהלכה ולא מבצע "שמיניות" בזמן הסיבוב. במידה וקיימות שמיניות בזמן סיבוב, יש לעלות מעט את לחץ האויר (ל-50-55 PSI) והצמיג יכנס למקום ולאחר מכן להוריד חזרה את לחץ האוויר (בין 35 ל-40 PSI).

חשוב לוודא שהצמיג ממוקם במקומו כהלכה ולא מבצע "שמיניות"
חשוב לוודא שהצמיג ממוקם במקומו כהלכה ולא מבצע "שמיניות"

שלב 9: מחזירים את הגלגל למקום

כעת יש להכניס חזרה את הגלגל למקומו (אם מדובר בגלגל האחורי, יש לזכור כי הורדנו אותו בהילוך הנמוך ביותר וכך גם נחזיר אותו).

(אם מדובר בגלגל האחורי, יש לזכור כי הורדנו אותו בהילוך הנמוך ביותר וכך גם נחזיר אותו
(אם מדובר בגלגל האחורי, יש לזכור כי הורדנו אותו בהילוך הנמוך ביותר וכך גם נחזיר אותו

לאחר שהגלגל במקומו, סוגרים את ה- Quick Releases.

שלב 10: מוודאים שהכל סגור ותקין

בסוף הפעולה יש לוודא שהגלגל סגור ומהודק וממוקם היטב במקום שניתן לפתוח אותו (ראו תמונה). חשוב לשים לב שהסגירה לא חזקה מידי, ולא פחות חשוב – לא לדפוק על ה- quick releases כדי לסגור.

quick release
בסוף הפעולה יש לוודא שהגלגל סגור ומהודק וממוקם היטב במקום שניתן לפתוח אותו

לסיום, סגרו את הברקס, סובבו את הגלגל וודאו שהוא יושב במקומו ושהברקס עובד.

אם מדובר בגלגל דיסק, יש לוודא שמכניסים בזהירות את הגלגל על מנת שהרוטור (דיסק העצירה) לא יקבל מכה, לאחר שהוא במקומו מסובבים את הגלגל ע"מ לוודא שהוא מסתובב חלק.

לסיכום, יתכן שעל פניו התהליך נראה מסובך וכולל בתוכו שלבים רבים עד הסיום – מה שבהחלט מעודד את הרצון להמשיך להימנע מטיפול עצמאי בתקרים. עם זאת, לאחר החלפה אחת או שתיים, הדברים נראים פשוטים יותר, ואין ספק שלדעת לתקן תקרים לבד מעניק לכם כמה נקודות זכות בקבוצה – מה ששווה לפחות את הניסיון.

הכותב: גבע ברעם – מנהל סדנת האופניים בספיד אופן

קליק כאן – לקטגוריית הפנימיות והצמיגים שלנו

אהבתם? שתפו: